Inbrott!

Men mindre roligt var det på dagen i tisdags. Hade först uppsatsskrivning i 3 timmar. Sen började jag fundera på om jag skulle gå hem eller inte. Eftersom jag inte hade mått så bra den senaste tiden pga min förskyldning och inte hade jag sovit speciellt bra den natten heller. Men jag beslutade mig för att stanna och äta sen gå på spanskan och sen ta mig hem för att hinna sova och städa några timmar innan tyskarna skulle komma. Men hejdu de gick inte alls som planerat. När jag kommer hem får jag en konstig känsla när jag sätter nyckeln i låset, Öppnar dörren och nej det är inte som det ska! På köksbordet står det en platta öl med två stycken kvar, alla köksluckor var öppna, inne i vardagsrummet var det glas precis i hela rummet, gick upp en trappa och hittar en skräckslagen katt, alla garderobsdörrarna öppna i mammas och pappas sovrum. Undar vad som har hänt. Går ner igen ser att en bärbar dator var borta, min Fred Perry väska var borta! Får panik ringer mamma, vi inser att vi nyss har haft inbrott. Får ännu mer panik, så mormor och morfar få skynda sig hit till mig som var skräckslagen, sen kom mamma och efter 20 minuter polisen. Idioterna fick med sig två bärbara datorer, min plånbok, silversmycken, min väska, och lite andra saker...
Tänk att det finns folk till precis allting.
De sakerna jag blev av med har jag nog sett för sista gången .-(
Och hade jag gått hem innan spanskan hade jag nog kommit samtidigt som tjuvarna hem...
Men men då har man varit med om det.

Sen kom tyskarna på kvällen .-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0