min student

Ja vart ska jag börja?
Jag har då tagit studenten med min klass & älskade vänner!

Dagen började med champangefrukost här hemma hos mig, det skålades, Leo häll ett fint tal som rörde många, vi åt & var lyckliga.

Vid hann med att ta en massa kort också innan vi gick vidare till skolan där det skulle tas studentfotografi, delas ut betyg, skriva i mössorna, härja runt skolan en sista gång. Så var det dags att gå in i aulan där rektorn häll tal, Leo & Jonte sjöng en sång om tiden, rektorn sjöng tillsammans med Purple Epic & själv, lärarna sjöng. Inte ett öga var torrt efter det där tror jag. När vi skulle börja vandra mot stan i vårt studenttåg kom regnet, men det hindrade inte oss studenter, vi levde livet & sjöng på i tåget. När vi sen väl var inne i kyrkan & vi sjöng den blomstertid nu kommer, då var inte tårarna långt borta heller.

Sen var det dagt att gå ut i regnet och bli omfamnad av släkt & vänner. Fick en massa fina blommor, gosedjur & champange. Vi åkte vagn i spöregn & härjade vilt en sista gång tillsammans. Efter ett par varv gav vi upp & jag begav mig hem där släkt & vänner befann sig. Blev omfamnad där också med en massa kramar & korttagning. Sen kastade jag av mig mina blöta kläder & det var dags för med skålande, pappa höll tal & det var äntligen dags för maten. Efter ett tag var det dags för presentöppning. Jag fick höga näs tallrikar, smycken, muggar, pengar, presentkort  & en massa mer. Men det bästa var tavlorna jag fick av mamma, pappa & August, dem hade målat egna tavlor till mig som var så fina!

Vid 8 åkte hela klassen till Fanny där vi förfestade & sedan begav oss till Källarn. På Källarn blev det en massa dansade så fötterna skulle behöva amputeras ;-) Hade en toppen kväll med världens bästa klass, vänner, familj & släkt! Tack alla som gjorde min student till den bästa ! Att det regnade hindrade inte oss för fem öre.

Det sorgliga med det här att jag inte ska tillbaka till skolan på måndag och prata om helgen med mina bästa! Vi kommer aldrig mer sitta i matsalen & klaga på maten eller bara snacka på som vanligt. Skolan är över för min del. Jag kommer inte plugga vidare i höst fast jag ville det förut, istället hoppas jag att jag får jobba i höst också sen vill jag göra en resa någonstans.

Tack för de här 12 åren i skolan.

MIna vänner & familj är bäst!

EN STOOOOOOOR PUSS PÅ ER! ♥

Kommentarer
Postat av: amanda

Grattis till studenten Julia !! :D:D

2009-06-14 @ 12:58:49
URL: http://segerr.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0